Sabiha Gökçen’de büyük şüphe! Pist eksikliklerle mi açıldı?

ANKARA (İGFA) – CHP Genel Lider Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, Türkiye’nin en fazla hava ve yolcu trafiğine sahip havalimanlarının başında gelen İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 2’nci pistinin eksikliklerine karşın açıldığına ait tezleri gündeme getirdi.

Karasu, İbrahim Çeçen Holding’in (IC Holding), Havalimanı terminal işletmesine ortak olmasına ait resmiaçıklama yapılmadığını hatırlattı ve “Hisse satışı ile 2’nci pistin eksikliklerine karşın ivedi ile bitirilmesi ortasında bir münasebet var mı? MAHB yöneticilerine kapalı kapılar arkasında ‘Ya dediğimiz ortağı alırsınız, ya da 2’nci pist hiç bitmez’ denildiği tezi yanlışsız mudur?” diye sordu.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 9 yıl 4 ay 20 gün süren inşaat çalışmalarının akabinde Aralık ayı sonunda hizmete açılan yeni pistin pek çok eksikliğine rağmen hizmete alındığı argüman edildi. Yeni pistin elektronik sistemleri tamamlanmadan, hava trafiğini emniyetini tehlikeye atacak biçimde hizmete alındığı tez edilirken,pistin mevcut apronlara bağlayan taksi yollarının da karmaşık ve kullanışsız olduğu ve pisti aprona direkt bağlayan tek süratli çıkışın kaçırılması halinde kıymetli meselelerin yaşanacağı belirtildi.Pistte misyon alan hava trafik kontrolörlerine de pistin açılından yalnızca 48 saat evvel eğitimler verildiği öne sürüldü.

KİM OLUR VERDİ?

Pistin hizmete açılacağı günlerde Havalimanının terminal işletmesine IC İbrahim Çeçen Yatırım Holding AŞ’nin ortak olduğuna dair tezlerin gündeme geldiğini de hatırlatan Karasu, 2’nci pistteki savlar ve pay satışına ait kamuoyuna rastgele bir açıklama yapılmamasını Meclis gündemine getirdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması talebiyle soru önergesi hazırlayan Karasu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “kardeşim” dediği İbrahim Çeçen’in sahibi olduğu bu holdingin Kütahya Zafer Havalimanı’nın işletme hakkınıda 2044’e kadar elinde bulundurduğunu hatırlattı. Karasu, “İC Holding ile MalaysiaAirportsHoldingsBerhad (MAHB)ile birlikte %50-%50 bir paydaşlık ile havalimanını işleteceğikamuoyuna yansıdı. Lakin, şimdi bir açıklama yapılmadı. Bu pay satışı oranı yanlışsız mu, hakikat ise satış kim olur verdi, kaç liraya gerçekleşti?” diye soran Karasu, “Sabiha Gökçen pay satışı ile 2’nci pistin eksikliklerine karşın çabuk ile bitirilmesi ortasında bir münasebet var mıdır? MAHB yöneticilerine kapalı kapılar arkasında ‘Ya dediğimiz ortağı alırsınız, ya da 2’nci pist hiç bitmez’ denildiği argümanı yanlışsız mudur?” diye sordu. Karasu, Sabiha Gökçen’deki yeni terminal üretiminin Malezyalılara verileceği tezinin da açıklanmasını istedi.

EKSİKLİKLERLE Mİ AÇILDI?

9 yıldan sonra açılışı yapılan 2’nci pistin eksikliklerine karşın hizmete açıldığını ve çalışmaya devam ettiğine dair tezleri da Meclis gündemine getiren Karasu’nun soruları ortasında, Pist için, hava trafik kontrolörlerine eğitim verilmiş midir? Eğitimlerin, pistin açılışından 48 saat evvel verildiği savı gerçek mudur?, Yeni pisti mevcut apronlara bağlayan taksi yollarının karmaşık ve kullanışsız olduğu argümanı hakikat mudur? Yolların bu yapısı hava trafiği kalitesini etkilemeyecek midir? sorularına da cevap arandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir